פעולות שנועדו להתמודד עם איש-מכירות שחוק
- לשנות את אופי העבודה. לדוגמא: להפוך אותו למומחה החברה בתחום או במוצר או בסוג מסוים של לקוחות.
- למנות אותו לצוות-משימה ספציפי שנועד לפתור בעיה מוגדרת או להשיג הישג קונקרטי.
- לשתף אותו בהדרכת צעירים/חדשים.
- לשתף אותו בתהליכי ראיון/סינון של מועמדים חדשים למכירות.
- לתת לו אחריות על מכירות ברמה גבוהה / קשות במיוחד.
- למנות אותו ל"מוצא פתרונות ללקוחות בעייתיים" עבור אנשי-מכירות אחרים.
- למנות אותו כעוזר אישי לאנשי מכירות שביצועיהם בירידה.
- להטיל עליו ביצוע מחקר-שוק רלוונטי הדרוש לחברה.
- לתת לו לנהל ישיבת-מכירות או לעשות פרזנטציה של נושא בישיבה כזו.
- לאפשר לו גמישות נוספת בתפקידו.
- לספק לו "סמלי-סטטוס", כגון: מקום חנייה משלו, מקום ישיבה ספציפי, קרוב יותר למנהל או גדול/מרווח יותר…
- להציע לו תגמולי-הערכה / פרסטיז'ה, כגון: שליחת מתנה לבן/בת הזוג שלו עבור הישגים קונקרטיים, תשלום עבור חברותו במועדון כזה או אחר, הזמנתו לביקור במשרדי המטה/ההנהלה ואולי אף קיום פגישה עם מנהל בכיר מאד, לצרף אותו לצוות ייעוץ להנהלה בנושאים מסויימים, לתת לו להופיע ולהרצות בפני אנשי-מכירות חדשים או בכנס של ותיקים, לפרסם את סיפור הצלחתו בעיתון או פרסום פנימי המגיע לסניפים השונים וכדומה.
- לתת לו הזדמנות להתפתחות אישית, כגון: שליחתו לסמינרים/קורסים מקצועיים חיצוניים, לאפשר לו קבלת ייעוץ-קריירה אישי או כדומה.